KRČIĆ 29,0km

Staza Krčić – Polača – Krčić

Ova staza je definitivno postavila posebne standarde te će u budućnosti trebati dosta truda i sreće pronaći stazu koja će ju nadmašiti. Jednostavno je nevjerojatno kakva prirodna ljepota okružuje ovu stazu od prelijepe rijeke Krčić uz koju vijugate prvih 10 kilometara do moćne Dinare koja se uzdiže u nebo te je vidljiva s većeg dijela staze. Ipak, kako bi se rijeka Krčić vidjela u njenoj punoj ljepoti potrebno je imati sreće da je se posjeti nakon kiša dok ljetni period treba izbjeći jer u njemu ona često presušuje.
Prije nego se vratimo na samu stazu nekoliko riječi gdje se nalazi početak staze. Za stanovnike Knina to nije nikakva nepoznanica, ali za sve ostale nekoliko uputa. Dakle, početak staze je u selu Kovačić koje se nalazi na istočnom rubu Kninskog polja, a poznato je po tome što se pored njega nalazi slap Krčić (ispod njega je izvor rijeke Krke i mjesto na kojem se rijeka Krčić ulijeva u Krku). Za one koji dolaze iz pravca Zagreba ili Šibenika potrebno je proći kroz Knin u pravcu Splita te će se nakon nekog vremena doći do raskršća na kojem se za Split ide desno, a za Kovačić, odnosno stazu, ide se pravo. Za one koji dolaze iz pravca Splita na tom istom raskršću skreće se desno. Prometna signalizacija je dosta dobra i ne bi smjelo biti nikakvih problema.

Za početak nekoliko osnovnih podataka o stazi. Dužina staze je 29 kilometara od kojih je 1,5 kilometra asfalt dok je ostatak od gotovo 95 posto makadam. Staza opisana u ovom postu poklapa se u prvih 12,5 kilometara s označenom biciklističkom stazom te ćete putem imati signalizaciju koja će vas na to podsjećati iako neće biti potrebe za nikakvim skretanjem s puta. Također na stazi ima ukupno pet skretanja od kojih će na samo dva trebati obratiti posebnu pažnju. Iako je staza duga 29 kilometara  te uzimajući u obzir konfiguraciju terena koji je okružuje, na samoj stazi ima samo jedan ozbiljniji uspon kojeg dodatno otežava makadam u lošem stanju. Najniža nadmorska visina na stazi iznosi 225 metra, a nalazi se pri samom kraju staze dok najviša iznosi 548 metara te se nalazi pri sredini staze.
Krenimo na samu vožnju. Kako je ranije navedeno početak je u selu Kovačić, a znak s biciklističom stazom će vam reći u kojem smjeru krenuti. Na samom početku je cca. kilometar asfaltirane ceste te se vrlo brzo otvara odličan pogled na slap Krčić. Prvih desetak kilometara vozi se po makadamskoj cesti sagrađenoj još u vrijeme Napoleona te taj dio predstavlja najudobniji i najljepši dio staze. Također će se u ovih desetak kilometara savladati više od 150 metara visinske razlike, a da će se napor jedva osjetiti što govori o graditeljskom znanju i pristupu francuskih graditelja. Putem se nailazi na nažalost  razrušene mlinice i jedan vrlo zanimljiv kameni most. Ovaj je dio savršeno prikladan za sve dobne uzraste i nivoe tjelesne spreme pa ovih 10 kilometara kada završava kanjon rijeke Krčić može biti i krajnja točka vožnje za one koji nisu u stanju odgovoriti zahtjevnijem dijelu staze koji slijedi. Nakon toga staza postaje nešto strmija.
Prvo skretanje nalazi se nakon 12,5 kilometra staze i na tom mjestu se silazi s biciklističe staze blagim skretanjem u desno na uzbrdicu (dolje je naznačena fotografija s ovim skretanjem). Ako se promaši skretanje već nakon stotinjak metara doći ćete do asfaltirane ceste i shvatiti pogrešku. Ovo je najzahtjevniji uspon kojim se uspinje na najvišu točku staze, a od cijelog uspona najtežih je prvih 500 metara od skretanja jer treba savladati 60 metara visinske razlike po makadamu koji postaje sve lošiji i zahtijeva više vještine nego snage. Nakon ovih 500 metara uzbrdica je blaža, a i makadam je dobar.
Nastavljajući vožnju stiže se do gostione Jašo na cesti D1 Split – Knin i produžava preko makadamskog parkirališta te nakon toga slijedi samo 100 metara vožnje po D1 do prvog skretanja desno na makadam prema zaselku Bosnić (postoji oznaka). U ovom trenutku prošlo se 15 kilometara staze. Nakon silaska s D1 već nakon 200 metara ponovno se skreće desno. Slijedeće što je pred vama je proći stazom koja vijuga kroz (za pretpostaviti) zaselak Bosnić. Izlaskom iz njega staza iz makadama prelazi u travnati puteljak. Nakon nešto više od pola kilometra po napuštanju poslijednjih kuća slijedi skretanje u desno koje je vrlo važno pogoditi, a koje je najnepreglednije od svih pet skretanja koja su na ovoj stazi. Kao orjentir će vam pomoći nekoliko kuća s lijeve strane prije kojih se nalazi to skretanje (nekih desetak metara).
Sad se možete na neko vrijeme opustiti što se tiče skretanja te samo treba pratiti stazu jer do slijedećeg skretanja ima više od 6,5 kilometara. Ono na što je potrebno obratiti pažnju (na osnovu vlastitog iskustva) je susret sa stadom ovaca i stadom koza koje uz pastire čuva i po nekoliko pasa ovčara, a koji agresivno brane stado. U tom trenutku, koliko god da čovjek voli pse, najrađe bi umjesto pumpe imao pumpericu (za one koji možda ne znaju pumperica je vrsta sačmarice). Naša mala družina je prvu situaciju riješila tako da je pričekala da se pastir spusti do puta, a u drugom slučaju je iskoristila nizbrdicu za što bržim bijegom. Na ovoj dionici makadam je u rasponu od solidnog do odličnog, a kako je dobrim dijelom nizbrdica tako ćete je brzo savladati i doći do skretanja na kojem se ide desno.
Od ovog skretanja pa do kraja staze ostalo je nešto više od 5 kilometara. Na njima će biti jedna uzbrdica u dužini od cca. kilometra, a pred sam kraj straze i najveća nizbrdica u dužini od gotovo 3 kilometra. U ovoj dionici makadam je daleko najlošiji, a to se posebno odnosi na završnu strmu nizbrdicu koja se sastoji od četiri serpentine. Nizbrdo se još kako tako može, a da se u kojem slučaju ide uzbrdo to bi zbog užasnog makadama bila nemoguća misija. Za sam kraj put vodi do slapa Krčić ispred kojeg se nalazi mostić nakon kojeg se ide lijevo te vrlo brzo slijedi završetak staze.
Ljubitelje vožnje po makadamu, a samim time i prirode ova staza sigurno neće ostaviti ravnodušnim. Za početak i kraj tu je predivni slap Krčić. Nakon toga desetak kilometara vožnje kroz kanjon uz rijeku Krčić, a kad se taj dio primakne kraju društvo će vam dugo praviti Dinara. još jednom savjet za kraj, nemojte preko ljeta na ovu turu jer rijeku Krčić u tom slučaju možda nećete vidjeti. :)

Na ovom mjestu se skreće desno i napušta označena biciklistička staza nakon 12,5km